Spenat och bacon

God morgon. Idag är jag uppe med tuppen, pigg som en lärka, snabb som en örn eller något annat. Fram till igår kväll trodde jag att man ställde tillbaka klockan en timme, alltså att man fick en extra timme, så snacka om besvikelse när jag upptäckte motsatsen. Så jag har vaknat flera gånger imorse och känt mig stressad (över att mitt liv den närmaste tiden förkortas med en timme) och kunde till slut inte somna. Så jag har hunnit läsa tidning i sängen, flätat en komplicerad men misslyckad fläta i håret (ja, det tog tid), gått en promenad med Leia och samidigt slängt pappers-/plast-/glasinsamlingen, börjat tvätta megatvätten vi har och lagat frukost.
- Känner mig effektiv med tanke på att klockan egentligen bara är runt 10.



Frukosten bestod av bacon, plus en spenatochostomelett (blanda ägg, färsk spenat och fet créme faiche i en skål och häll på salt och peppar, stek den sedan i baconflottet om sådant finns, och lägg på riven ost och smulad fetaost, innan omeletten viks ihop) - gotttt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0