Trerätters, lchf

Ja, det var kanske ett jäkla tjat om denna mat - men jag tänker att jag tjatar ju lite om mat ändå, så varför inte nu? Denna afton bjöd på en trerätters kanske man kan säga.. (vet inte vad "efterrätten" går under, men för mig är det efterrätt).

Förrätten blev avokado med en röra på fet créme fraiche, turkisk yoghurt, hackad rödlök, salt och peppar, toppat med finkornig rom. Denna förrätt är standard hos oss vare sig vi äter lchf eller inte - godast helt klart!




Varmrätten bestod av timjanfläskfilé i ugn, stekt zucchini, bearnaisesås och fetaostsallad med dressing.




Och så efterrätten då.. Te, och så nötter, torkad frukt och choklad! Jag äter normalt mörk choklad varje dag och har gjort så i flera år, så fem dagar utan nu var ganska länge, fast inga cravings eller så har jag haft heller. Mörk choklad är ju för övrigt supernyttigt, så attee..


Kommentarer
Postat av: felicia

Mmm så himla gott det ser ut! Blev speciellt sugen på sista bilden: nötter, mandlar, torkad frukt och mörk choklad. En helt annan sak.. verkar så himla mysigt att ha en hund att promenera med! hehe! :)

2012-03-12 @ 23:09:35
URL: http://heywhatscooking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0