Vår och nere..

Trots underbart väder och riktig vår i antågande känner jag mig rätt nere och less. Usch usch usch till allt känns det idag. Vet inte varför.. Björn är sjuk i influensa förmodligen, kanske därför? Det börjar dra ihop sig med saker och ting innan ex-jobb kör igång, kanske därför? Jag kommer ingenvart med projektarbetet (häst), kanske därför? Jag "får inte" äta godis, chips och pizza, kanske därför? - Ja, det finns många saker som kan vara orsak till mig negativa känsla - jag chansar på en mix av dem. Men så kan det vara. (och ja, man får gnälla -ibland!- trots att det finns så väldigt mycket saker och människor som är/har det sämre)

Det går i alla fall inte att föneka våren här i K-staden i alla fall, och skogspromenader är inte bara promenader i sig, utan också vårkonserter där fågelhanarna försöker överträffa varandra i sång och få en hona, flyguppvisningar av tidiga insekter - inte minst vackra citron- och nässelfjärilar, och upplevelse av skogsdofter som säger att skogen verkligen vaknar nu! Ja, när man är ute i skogen kan man glömma det som kanske är mindre kul för en stund.

Jag och Leia tog en promenad längs ån denna eftermiddag.


Första biten av denna runda (mot Gunnerud tror jag det heter) är så väldigt fin och går längs knöliga stigar och över skrangliga broar.

 

 

Tre snygga storskrakshanar uppvaktar en vacker hona här i ån (fast just här simmar de för livet med varningsrop när jag och Leia dök upp)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0