(hus)Djur och bajs

Pff, vilken dag. I djurens tecken har den gått, skulle man kunna säga. Jag och Sandra åkte ut till katthemmet imorse - för sista gången tror jag, eftersom jag börjar jobba i juni, och så flyttar vi ju förmodligen. Det var massor att göra där, ovanligt dåligt städat, överfulla kattlådor mm. plus att det var många fler katter, så vi fick slita i några timmar, och hann inte alls med så mycket gos med katterna som vanligt. Kom hem, åt en sen lunch och slappade lite. Sen åkte vi till bibblan, för jag skulle skriva ut ett antal vetenskapliga artiklar om mina små evertebrater, och sen vidare till skutberget. Vi skulle springa milen. När vi närmade oss 5 km sa jag, joggandes snett bakom, till Björn att det luktade illa. Han sa att känt något för en liten stund sen. Jahaja.. konstigt..  Efter några sekunder travar Leia upp brevid mig, och jag frös till is samtidigt som jag skrek - hon var helt insmetad i bajs! Höll på att få en riktig ångestäckelattack alltså och började nästan grina på samma gång.. Men när det lagt sig så var det inte så hemskt längre, det var ju inget att göra än att fortsätta då vi ju var mitt ute i skogen. Vi gick dock sista 5 km. Jag blev så spänd av det där snusket att jag sprang konstigt (tror jag) och fick ont i knät, plus att vi till varje pris ville undvika beröring med Leia.. Hon kände ganska snabbt att hon var "utmobbad" (ingen pratade med henne, och vi båda höll avstånd från henne) och gick någon meter bakom oss, utan att göra mer än att trampa framåt resten av vägen. Hoppas hon fattade vinken. Och kan de äckliga människorna som gör det sluta bajsa utomhus??! Man kanske blir akut dålig i magen, jag vet, men med tanke på att väldigt många (de flesta?) hundar som får chansen, faktiskt rullar sig i det, så kan man ju som bajsare räkna med det. Och då kanske det är fräschare att "ta reda" på sitt eget bajs istället för att låta oss hundägare göra det (ja, jag menar bajsa på sig).. Och ja, jag hade kunnat hålla Leia kopplad, men faktum kvarstår: någon har bajsat brevid motionsspåret. eHehehehe.. okej jag kanske inte är helt allvarligt nu men USCHVA! Leia fick tokbada i vänern innan vi åkte hem (då var hon inte brun längre, men stank) och jag har aldrig tvättat henne så ordentligt som idag. Schamponering måånga gånger. Men hon har heller aldrig rullat sig i människobajs så. Saba gjorde det en del, men då hade vi ju slangen på gården liksom. Och hon sov inte i våra sängar.. osv. ...Det känns som att jag dragit ut på denna bajshistoria nu, men det sätter spår sånt där.

Jaja, med tacos i magen, bär som jag ska vispa grädde till snart och en tablå som bjuder på film/serier (kan inte bestämma mig!; 3 Downtown abbey-avsnitt på 1:an, film på 2:an, eller film på 5:an?) ska jag försöka glömma det mesta som har med djur och bajs att göra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0