Värme och joggskor

Det går inte att sluta kommentera denna värme. Och efter den här lunchturen jag gjorde med Leia så tycker jag att jag med all rätt kan göra det. Var ute och joggde sakta nästan 1 timme, och det är 27 grader i skuggan.. ni kan ju ana hur svettig jag var. Jag köpte en piggelin innan duschen också, och gubben före mig i kassan vände sig om tre gånger och kollade på mig. Nog för att jag var svettig, men det är väl inget nytt här i världen egentligen. Min ökade träning har gett mig en förmåga att svettas väldigt mycket mer och tidigare i passet, så kanske jag såg konstig ut..

Nu sitter jag och äter lunch! Testade göra varma mackor på lchfbröd - blev perfekt! Ett kokt ägg (kvar sen frukost) och lite gurka och isvatten till det så vaknar jag nog snart till igen.


Imorgon får vi äntligen pengar, och det första jag ska skaffa är ett par nya löparskor. Just nu joggar jag i ett par asics gel trabuco - dvs. ett par terrängskor. Inte så bra faktiskt. De har inte samma dämpning eller stöd (jag kör modeller med lite pronationsstöd), även om de är riktigt bra i skogen och när man är lätt i fötter och kropp. Har ett par kayano (asics populäraste modell, vilket säger en hel del i detta fall faktiskt) inomhus och de är riktigt bra, så jag tror jag ska köra på ett par såna, eller ett par gt-2170, som är ungefär lika, men billigare och med kortare livslängd.. Hade gärna testat ett par med mindre "sluttning", alltså hur hög hälsulan är jämfört med fram på foten, men jag hittade inte de jag testat på den sida jag ska beställa från.. Så jag avvaktar lite. Man ändrar fotisättningen när skorna blir lägre, och jag vet inte om det blir lite dubbelt att köra det samtidigt som jag jobbar med mitt knä.




Ikväll ska jag kika lite på Eurovision. Som vanligt är det pinsamt att titta, man undrar hur de tänkte när de skickade sina bidrag, men Sveriges ligger på en helt annan nivå så jag hoppas vi vinner på lördag. En väldigt bra låt, om än uttjatad till tusen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0