en tisdagsmorgon/el condor pasa

God morgon då. Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp dagen, samtidigt som jag äter frukost och lyssnar på Simon&Garfunkel. De två har verkligen komponerat några av tidernas bästa låtar. Det är ganska fascinerande när musik, som man lyssnat på största delen av sitt liv - och som man gillat, men inte direkt reflekterat över - hur det plötsligt klickar till, och så upptäcker man musiken igen och inser storheten med den..
 
Nåvääl. Dagen kommer att ägnas åt skolarbete, framförallt. Jag har äntligen kommit till en mer praktisk del i GIS-kursen, och det uppskattas. Tänk om alla universitetsstudier kunde vara mer praktiskt upplagda - hur mycket bättre och enklare det skulle ha varit, i alla fall, för mig. Hur otrooooligt mycket roligare det hade varit - förmodligen för alla.. Förutom GIS ska jag försöka få upp en del traderaauktioner. Jag har ännu mer bra grejer, som bara tar upp plats, och sist jag sålde gick det rätt okej så.
 
Långpromenad med hunden och yoga blir dagens workout. I söndags blev det ett långpass på drygt 12 km, vilket jag inte sprungit på på väldigt länge. Ca 6 min/km-tempo hade vi, vilket förmodligen bidrog till att det flöt på väldigt lätt och att jag knappt känt av det efteråt, men jag tror faktiskt inte jag klarat snabbare så länge.. I mitt fall är det en fin liten gräns där.. Igår joggade jag bort till utegymmet och körde en pass i kvällsmörkret.. Framförallt rygg, skuldror, axlar, triceps och bålens sidomuskler tränades, och det känns faktiskt idag..
 
Ägghalvor med majonäs, kaviar och groddar + fil, grädde, blåbär och solros/kokos/pumpa/linfrö/valnöt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0