Frustrationsbot: skräckis

Idag var det dags för distansjogg. Jag var lite osäker på hur det skulle gå, då det är ett lotteri varje gång man ska jogga med Leia.. Enda gången man är säker på att det funkar bra är när man springer på småstigar, hon springer lös och man knappt möter någon, eller möjligen om Björn är med och tar henne. Att springa på allmänna motionsspår är omöjligt med henne. Hon slöar alltid till; har man henne kopplad blir man tillslut tvungen att släpa henne, vilket man ju inte kan göra.. - och har man henne lös så möter man ju alltid folk och hundar vilket betyder att man ju måste vänta in för att ha henne brevid sig eller kopplad. - Detta ledde i alla fall till att jag stessade upp mig, blev lite irriterad, fick stanna hela tiden, och så. Och då satte mitt löparknä in! Å. Ingenting på två månader, och så kommer det sådär.. Hade joggat 8-9 km då, och hade 2-3 km kvar, vilka jag fick gå.. Sämst. Imorgon testar jag ett löppass igen, UTAN hund.
 
Jaja, nu är helgen här, älsklingen är hemma ett par heldagar, Vinterstudion sätter igång imorrn (!!! :) - med längdskidstävlingar från Gällivare som en riktig superstart), och jag fick ett filmtips av syster som ska tas tillvara på redan ikväll: Sinister heter den. En skräckis som fått 7,0 på imdb.. Kan ju inte vara annat än bra?! Först ska jag färga håret snäpp bara, sen blir det film, te och sötsaker resten av kvällen.
 
Boven för dagen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0