Fullmånesjäkel

Idag har allt blivit förskjutet någon timme. Jag hade svårt att somna igår kväll, vaknade ett par gånger, tills jag var klarvaken vid 4. Jag får ångest av att inte kunna sova, sen jag hade lite mer sömnproblem när jag var liten..vilket ju inte gör det lättare att kunna somna om. Även Björne hade svårt att sova, och jag funderade vad orsaken var, för jag sover oftast bra.. Kollade upp det: Fullmåne idag! Jag blir nästan alltid påverkad och får orolig sömn när det är fullmåne..vad nu det ska vara bra för? Evolutionärt menar jag. Vara vaken och använda sig av ljuset? Ska undersöka det om jag orkar.
 
Det blev svtplay då ett tag, Björn på datorn och jag på min mobil. Såg ett avsnitt jag missat av Mitt i naturen, och kände hur jag blev mer och mer avslappnad - ååh, svt och svtplay - finns det något bättre när det gäller tv? Knappast - de andra svenska kanalerna kommer inte ett smack i närheten. Nåväl. Somnade vid 6 igen och vaknade kanske 10 gånger till - av mig själv, av kokhet hund som vill ligga tätt intill, och av alarmet som enligt Björn gång på gång skulle ställas fram. Efter 2 timmar var det nog.
 
Nu sitter jag här, lite halvdan i huvudet. Funderar på hur jag ska träna, och när? Det vaknas styrkepass på utegymmet enligt schema och enligt känslan i kroppen, men det är inte kul med isande ösregn - då funkar jogg bättre.. hmmhm. Och egentligen var planen att ta en vilodag idag. Aahh?!
 
Ska i alla fall ta och äta lunch; lchfpizza - denna gång med massvis med godsaker; skinka, tomater, färsk basilika, färska champinjoner, riven vanlig ost, mozzarella skuren i bitar, smulad gräddädelost, gul lök - och efter värmning: ruccola. Brukar iofs ha alla dem grejerna normalt så inget nytt, förutom just gräddädeln, men den gjorde verkligen hela pizzan. M M M. - Till det blir det nyaste avsnittet av New Girl s2 = lyxlunch.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0