Gastrocnemiusont

Dagens smärta sitter främst i vaden alltså. Igen. Igår kväll hängde vi med Anna och Nero på en timmes träning här ute i Nackareservaten. Jogg med styrkeövningar längs vägen med Anna som coach. Jag tänkte att det inte kan bli alltför farligt om man bryter av joggen med styrkeövningar, trots min långtur i förrgår. Och det var det inte heller - första halvtimmen. Sen blev det bara tyngre och tyngre. Nåväl, jag klarade det ju bra, och jättekul att köra i människa-hundgrupp med någon som ledde det hela. I träningssammanhang är jag helt klart en follower! - Men fortsätter vi med såna här pass så kanske vi växlar vem som leder passet också, så kanske jag kommer på andra tankar? Tveksamt, men allt handlar ju om bekvämlighet (och kanske delvis motivation också). - Drygt 6 km, enligt mina beräkningar och 6-7 stopp med övningar (typ planka, jämfotahopp, armhävningar mm.) - fint som snus. Jag räknar nog in detta som min intervallrunda. Får se om vi ger oss på Hammarbybacken någon gång..
 
Idag ösregnar det ute. Jag tvättar och är glad över att vi har en hund som verkligen ogillar regn av det kraftigare slaget. En blöt snabbrunda i skogen nedanför fick duga, och det blir väl en till liknande om några timmar om det fortsätter såhär. Som träning är planen att köra yoga+stretch idag - det passar bra både väder- och träningsmässigt tycker jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0