Gladjogging

Det blev ingen nytt försök på löprunda igår, som jag skrev i fredags. Det blev ingen träning alls faktiskt. Och med det "pajjat" träningsschema redan! Attans.. Näerå. Jag har redan tänkt på det..att jag nog får flytta om, ta bort och gå efter dagskänslan mer. För mig är det ganska mycket att träna 6 dagar av 7, även om ett par av gångerna är lugna. Så jag kommer att ha schemat och mängden som riktlinje, men gå mer efter dagskänsla. - Som idag till exempel! Jag lämnade hjärtana hemma, stoppade musik i öronen och stack ut på jogg. Tänkte att jag försöker komma upp i en mil, men bestämmer mig efter vägen. Det blev 12 km och tempot låg på under timmen/mil - tog ingen exakt tid dock. Men jag är mycket nöjd måste jag säga.. jag var rätt sur efter fredagens nederlag. Fick under de första kilometerna endorfinkickar så att det brusade glädje i kroppen - nästan så att man blev tårögd. Fint med sådan löpning. Under de sista kilometrarna måste jag ha sett glad ut, omedvetet, för varenda människa jag mötte log glatt mot mig. Ja, det är detta man är ute efter!
 
Kvällen har ägnats åt att lägga ut några traderaauktioner (kom och kööp), och sen fika med fingrannarna, med solsidan och julklappslottning. Jag fick såklart den svåraste att köpa klapp till: brorsan. Kommer behöva lägga rejäl tankeverksamhet på detta..
 
Fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0