Guldmund

 
Sitter här vid dattan och äter frukost. Väldigt löst kokt ägg och fil med tillbehör. På bilden ses fil, vispgrädde, blåbär och en blandning av kokos, pumpa, solros, linfrö, valnöt. Men det var faktiskt gårdagens fil. Den jag sitter och äter nu blev så oaptitlig i sitt utseende. Fil, grädde, en halv banan, samma blandning som ovan och, pricken över i:et; mandelsmör. En hel del. Jättegott till fil, tro det eller ej.

Jahapp, mitt dåliga humör verkar ha blåst bort. Strålande sol, frost och vetskapen att det är fredag har nog lyft upp det hela. Planen är jogg (ganska snart, innan gråvädret kommer), skola (räknar med att sitta ca 4 timmar), hämta ut ett par paket (snyggt (?) från nelly och hm), handla, och sen blir det mest slappaktiviteter. Läsa, se film, tacos och chokladbollar (gjorde "nyttigare" chokladbollar igår - recept kommer) och kanske senaste avsnittet av walking dead också. Helgen bjuder förhoppningsvis på bra väder, då det blir: stan med shopping (inte för mig dock) och god mat, en långtur i joggspåret (för mig är distans allt över 1 mil nuförtin), lite skola (tyvärr) och utflykt till skergårn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0