Helgen som var och födelsedagshund

Är hemma igen efter en jättebra, men kort, helg i Hofors. På fredagen - när vi väl tagit oss ur trafikstockningen i Sthlm - stannade vi till hos min bror i Uppsala, drack te och kaffe, innan vi åkte vidare. Väl framme fick jag lite snabbt håret toppat av mammsen och åt god lax innan jag gick upp till Anna o co, där jag spenderade resten av kvällen. Mys, tv, godis och ett väldigt mörkt kyrkogårdsbesök hann vi med. På lördagsförmiddagen följde svägerskan med på ett pass body pump och jag dog väl nästan, men det var väldigt kul att få gå på ett pass där någon styr det hela, och man inte behöver tänka så mycket själv.. På eftermiddagen besökte vi finaste lilla mormor, drack lite hemgjort blåbär-svartvinbär-rödvinbärsvin och åt pepparkaka. På kvällen: tjej(för)fest följt av ett besök på hederliga gamla folkan - det kändes som att tiden stått stilla alltså, men kul var det! Dagen efter var min energinivå lite lägre så jag roade mig med att se film och Så mycket bättre, dricka cola light, äta chips, pyssla lite med min externa hårddisk och lite andra datorgrejer, innan vi åkte mot Stockholm igen. Solsidan, thaimat och smågodis avrundade söndagskvällen. - Känner att jag nu skulle behöva avgiftning, sömn, sol, ett jobb, pluggenergi och kanske en hundvakt (om jag får ett jobb). Någon som kan bidra med något av det?
 
För övrigt fyllde vår älskade underbara hund fyra år igår. Bland annat fick hon burkmat till middag (annars får hon torrfoder), vilket faktiskt är en av hennes bästa grejer i matväg.. Har svårt att tänka mig att vi, om exakt 8 veckor, har haft henne i fyra år. Även om det inte alltid varit/är lätt med denna krävande madame så har hon (kanske just därför?) lärt mig massor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0