Irriterad ballong

Gah. Känner mig som en boll. Skulle ha sprungit idag, men sköt och sköt på det. Och när jag äntligen var redo snöregnade det ute och jag kände att det bara hade blivit kattskit av rundan. Annars hade det nog lindrat min bollighet. Nyligen har också en sorts datumparkering startat här. November till typ maj är det en dag i veckan man inte får stå parkerad på vissa gator (det växlar, så att man kan parkera på en gata brevid) under 8-16. Efter 9 imorse när jag gick ut med Leia kom jag på det. Bara vår bil på hela gatan...... Hade ingen bot på rutan, men de kanske registrerar sånt och skickar hem det? Skit hursom. Känner att jag irriterar mig på en massa saker. Går in på facebook och blir irriterad på folks statusar. Läser bloggar och blir irriterad. Ser nyhetsmorgon och tänker, hur kunde de anställa de där som programledare. Tänker hur dum jag är när jag blir irriterad på allt och blir irriterad på mig själv. Är det hormoner som spökar? Träningsbrist? Var är min positivitet?
 
Har i alla fall storstädat och tvättat och sånt, och det gör ju alltid att man mår lite bättre (efteråt). Trevliga grannen muntrade upp lite också. Han mötte mig och Leia utanför, och Leia bara skällde. Då sa han åt och att vänta och hämtade en näve frolic. Sen frågade han om det var okej om han lade några frolicbitar på listen utanför hans dörr i trappuppgången, så att hon kunde få ta när hon gick förbi. Han brukade göra så när Anna med Nero bodde i "vår" lägenhet, men det var någon i uppgången som hade klagat då. Som tur är har den personen flyttat nu sa han. Så han hade lagt dit frolic och Leia åt upp det när vi gick in. När Björn senare tog ut henne hade han lagt dit fler.. Som hon åt upp. Vi får dra ner på maten här hemma, så att hon inte blir alltför tjock tror jag. ..
 
Sötnos i bollens knä.
 

Goda kvällsmaten. Rödspätta och broccoligratäng (broccoli, gräddig äggstanning och ost).. mmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0