its friday friday

Gomörron.
 
Filmen igår var riktigt bra! Jag hade ju låga förväntningar, men jag vågar nog säga att för alla "insatta twilight:s" så blir det inte en besvikelse. Eftersom jag hade storyn i bakhuvudet redan så funkade det med detta urplock (som det väl alltid är med såna här bok - filmatiseringar). Det var i alla fall en fin avslutning på denna utdragna story - vilket nog behövdes i mitt fall. Hamnar nog på delad favoritplats med första filmen.
 
Fil, grädde, blåbär, valnötter, solrosfrön och fröbröd, ost, majonäs, groddar, blandsallad.
 
Nu har jag precis fått i mig frukost bestånde av fil och en fröbröd-macka. Igår bakade jag fröbröd för andra gången. Ändrade i receptet för att få ner kolhydraterna lite, vilket funkade bra (1 dl majsmjöl, 1,5 dl solrosfrön, 2,5 dl sesamfrön, 1 dl krossade linfrön, 0,75 tsk salt, 1 dl olja, 2,5 dl kokande vatten, flingsalt), dock kanske jag önskat mig snäppet mindre sesam, såhär i efterhand. Gasugnen här och jag är ännu inte riktigt vänner och den är även lite ojämn.. När det som är närmast luckan ser färdigt ut, så är det längst inne bränt. Jättetråkigt. Jag fick slänga en liten del av brödet för det smakade som väldigt brända popcorn. Av någon anledning glömmer jag bort att det blir såhär varje gång också..
 
Dagen ska ägnas åt: långpromenad med hunden - strax. Storhandla - inte alltför sent på dagen, jag vill undvika galenskapen i stormarknaden. Styrkepass - fokus idag på mage, axlar, armar och typ vader. Serie"släpp" - förutom Mitt i Naturen som jag missade igår har det kommit nya avsnitt att kika på: American Horror Story (nya säsongen växer), Vampire diaries, Glee. Och plugg. - Notera här vad som prioriteras.. Eller snarare vad som inte prioriteras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0