Träningsvärk och Lunch; Enkel asiatisk kycklinggryta

Ajaj, har så ont i mina ben idag - känner mig totalt klubbad pga det alltså.. Jag trodde verkligen inte att det skulle ta så mycket med de få benövningarna igår, men är såklart glad att det gjorde det. Och den som får lida mest av det är väl kanske Leia som inte får de längsta promenaderna med mig idag. Samtidigt så verkar hon något slutkörd.. Hon har börjat snarka alltmer med åldern, och imorse när hon satte sig upp i sin säng och tittade på mig så fortsatte hon snarka? Väldigt konstigt.. Jag tänkte först att hon hade något fel i nosen, men hon reagerade inte så mycket när jag kikade. Hon hoppade upp i vår säng och fortsatte sova tre timmar till efter att jag gått upp, men sen var hon lika pigg som vanligt på promenaden så.. hon var väl kanske bara yrvaken typ.
 
I lördags gjorde vi en försvenskad typ thaikycklinggryta, vilken jag åt upp resten av nyss. En väldigt enkel gryta som går snabbt att göra. För kanske 3-4 personer behöver man:
 
2-3 kycklingfiléer skurna i mindre bitar och saltade och pepprade
1 liten burk créme fraiche paprika/chili
1 burk kokosmjölk
- och alla grönsaker och kryddor man vill ha. Jag hade:
hackad vitlök
hackad röd chili
riven ingefära
paprika i bitar
zucchini i bitar
blomkål i små buketter
gul lök i stora skivor

Sen steker och kryddar man först kycklingen, lägger den åt sidan, fräser grönsaker och sånt i olja, lägger i kycklingen, häller på créme fraiche och kokosmjölk, och låter det puttra några minuter. Jag hade faktiskt på ett par teskedar potatismjöl också för att få en tjockare sås, men det behövs inte. Göött.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0