Lchfpizza och arbetsförmedlingen

Hej. Precis hemkommen från Arbetsförmedlingen dårå. Sitter och lyssnar på Backstreet boys I´ll never break your heart och äter "second lunch": hårdmacka med ost, ägg, majonäs och sallad - och drömmer om gårdagens riktiga lunch: lchfpizza med tacofärs.
 
Jag var och visade upp mina betyg och intyg på arbetsförmedlingen (arbfm-Glooooben - inte skitkul att köra dit med nya arena-bygget), men fick vänta typ en timme innan det var min tur. Så jag satte mig vid en dator och kikade efter jobb. Sist jag var där satte det sig en tant vid datorn brevid mig som hela tiden satt och lät. "Mmmhmmhuum oum hoo hiiom mmhmppppppmm" - otroligt störigt. Och vad upptäcker jag efter ca 10 sekunder när jag satt mig och loggat in idag? Jo att hon sitter brevid mig igen! Gah.. vad är oddsen..
 
Jaja, nu åker vi snart mot Hofors, och här är receptet på den hittills godaste lchf-pizzabottnen:
 
 
För 1 ugnsplåt:
 
100 g riven västerbottensost eller liknande (eller vanlig ost bara)
4 ägg
0,75 dl vispgrädde
1 msk fiberhusk
0,5 dl mandelmjöl
0,25 dl kokosmjöl
Lite salt
 
Blanda ihop allt (se till så att fiberhusken inte klumpar sig) och låt stå 5 min. Bred ut smeten på en plåt och förgrädda mitt i ugnen ca 10-15 min på 175 grader.. Ta ut den, bred på fyllning som vanligt (min favorit är: någon form av tomatsås, skinka, färska champinjoner, lök, något grönt, typ basilika eller babyspenat, riven ost, mozzarella i bit), och in i ugnen igen på 200 grader tills osten fått fin färg!
 
Detta smakar precis som vanlig pizza. Kanterna är väl inget att hurra för, men vem sjutton bryr sig om dem? Är det pizza så är det, bröd kan man äta en annan gång.
 
Receptet är från denna blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0