Nyinflyttad

Goddagens! Då är man inne på andra veckan som "stockholmaré" (läs med söderkis-dialekt), och tycker att det "e´ helt okej va". Har inte hunnit med en utflykt till "skergårn" än, vilket jag längtar lite till, men det kommer sen det. - Jag kommer aldrig att på riktigt bli någon stockholmare eller stadsmänniska. Men det är otroligt fint här. Överallt alltså. Stad, skog, gata, stig, gammalt, nybyggt - allt är fint.
 
Hittills har jag varit väldigt fokuserad på att leta jobb och skaffa och skicka in miljoner papper och olika intyg av de slag, till arbetsförmedling, a-kassa mm. .. - framförallt för att jag är extremt skoltrött och bara vill skjuta på att göra det sista skolarbetet. - ..för att igår fått veta att jag ändå inte kan få a-kassa om jag inte helt avbryter mina studier. Och det vill jag inte göra, jag vill göra klart dem! Så ja: från idag fokuserar jag på skola istället. Räknar på att jag kommer behöva minst ett par månader heltid till det. Fattig som sjutton blir jag, men jag får ju förhoppningsvis in skolarbetet snart så att jag kan börja söka riktiga jobb?
 
Under förmiddagarna och luncherna passar jag på med korta och långa strapatser med vovven, och björnen ibland då. Försöker såklart att få koll på området vårat - och framförallt nackareservatet med omrkingliggande fin natur. Har ärligt talat bara lyckats gå EN promenad ensam (längre än 20 minuter) som jag inte virrat bort mig på. Jag har otroligt svårt för vädersstrecken här och snurrar omkring på dessa många stigar som finns, förutom de fina gångbanorna. Så promenaderna har oftast orivilligt blivit runt en timme längre än tänkt.. Jag skyller på att det är mulet hela tiden (det har regnat varenda dag hittills).
 
Imorse var det dock lite ljusare ute, så jag tog lite bilder.
 
Först vandrade vi upp på Hammarbybacken.
 
 
Det är massor med rådjur här som är i princip tama. Nedanför oss i backen stod en get och bock och åt.



 


 


Det är också en jäkla massa trädgårdssnäckor här. Allrahelst har de sniglat sig upp i träd och buskar också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0