Flyttat till Stockholm

Jomenvisst, nu har vi flyttat. Flyttade ur lägenheten i Karlstad under augusti (måste säga att jag numera avskyr att flytta ur) och mellanlandade i Hofors (där vi visserligen varit hela sommaren) innan vi drog vidare. Finaste Anna, brors flickvän, erbjöd oss att hyra hennes lägenhet ett tag, möblerad här på Hammarbyhöjden, och javisst ville vi väl det!
 
Vi kom hit i fredags och installerade oss. Tog en löptur i det stora, fina grönområde vi har strax utanför dörren - Nackareservatet mm. - på lördagen och blev senare bjudna på finmiddag hos de två tidigarenämnda. Och så tog vi en promenad med Leia in till stan på söndagen (ca 6 km bara), med en liten runda i gamla stan och en kaffe i solen i kungsträdgården, innan vi tog tunnelbanan hem. Kanske inte Leias roligaste resa, men det gick!
 
Igår fick Blocket en ny anställd i form av en Björn, och en annan letar jobb och pysslar med ofärdiga saker jag har att göra i skola osv. Ja, inte kul att vara arbetslös inte, men vi får hoppas att det inte är långvarigt. Det är ju inte som att det inte finns jobb i Stockholm i alla fall, så tummarna hålls.
 
Ikväll innan jag lagade finfin torsk inlindad i bacon (tips) så var vi ute och tränade lite igen. Tog en snabb löptur på ett par kilometer till utegymmet som finns här borta i grönområdet, körde en del övningar med, och på trästockarna (riktigt bra gym!) innan vi sprang tillbaka hem igen. På vägen hem hörde vi plöstligt hur en kille skrek och såg att han fäktade runt på en anslutande stig där under elljuset i spåret. Jag sa åt Björn att vi måste kolla hur det var med honom, och det gjorde vi. Det visade sig att hans axel var ur led och han hade riktigt ont! Han hade tydligen ramlat. Jag kände att jag inte visste vad sjutton jag skulle göra så Björn fick ta över. Och efter lite virrande så pluppade Björn tillbaka den där axeln hur lätt som helst. Man såg verkligen hur den stackars killens ansikte slätades ut, och så var allt bra! Eller ja, han sa att det tog typ 6 veckor innan sånt där läkte, men ändå.
 
Nu blir det en film; One day. Får se vad det är då. Anne Hathaway är inte min favoritskådis, även om hon gjorde ett riktigt bra jobb som Catwoman i senaste Batmanfilmen.
 
 
En liten stor hund sitter på toppen av Hammarbybacken. I bakgrunden till vänster om henne skymtar vårt hus, och bakom ryggen på fotografen finns söder och stan. Japp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0