Flippin' burgers

Ny kategori har lagts till här; "Hamburgare". Är ju en hamburgerälskare av allt större mått. Jäkligt bra mat ju; går att variera på massa olika sätt, är riktigt fint om man väljer ordentligt kött och inte äter scan's färdiga bajs eller mc donaldsplastet (..fast ibland slinker även Ronalds burgare ner..) - och behöver ju inte vara väldigt onyttigt som man ju ofta ser på't, "tack" vare kedjorna.
 
Vi provar nya ställen med jämna mellanrum, nu senast Flippin' burgers på Kungsholmen, som ju är inte bara lite omtalat. Enligt många bästa burgaren i Stockholm och jag hade önskemål om att gå hit redan innan vi flyttat hit. Äntligen kom vi då dit i tisdags - och i rätt god tid. De har ingen bordsbokning och det verkar vara kö ut varje kväll där. Turligt nog behövde vi inte vänta mer än en kvart ungefär, men efter att vi satt oss byggdes kön på därutanför..
 
 
Jag tog en Burgler (burgare med ost, tomat, sallad, dressing) och Björne tog en Flippin (dubbel cheese med lite mer på). Och en pommes att dela på. Och efteråt en cookie dough-milkshake (de gör alla milkshakes och sånt på Ben & Jerrysglass! yum). Bra burgare tycker jag, köttet var liksom saftigt och med bra smak. Ungefär som det smakar när man gör egna hemma tycker jag - fast saftigare. Brödet (som är "hembakat") var också bra - som en mix mellan köpt hamburgerbröd och småfranska. Helt klart en av de godaste hamburgarna jag ätit, men kan inte påstå att jag är med på varför det blivit sån väldig uppståndelse kring den. Björns Flippin var också skitgod - mer som man tänker sig en hamburgare från något amerikanskt hak, ostigt, flottigt och kladdigt. Pommesen var helt vanliga strips man får överallt och lämnade mer att önska.
 
 
 
Och så milkshaken då.. Så. Jäkla. God. MEN, ingen konst att lyckas där heller liksom. Mixa Ben & Jerrys och röd mjölk, lägg till grädde och någon god toppingsås (vilket var precis vad de gjorde) och så har man den.
 
Allt som allt var jag riktigt nöjd, kanske också till stor del med att de har bra råvaror. Ben & Jerrys är fairtrademärkt och de använder kött från bra, små gårdar, i närheten av Stockholm, där djuren går ute och betar. Det förhöjer det hela mycket för mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0