Flyttar..

..och det är såå kul..
Alltså inte då. Flytta måste vara en av de värsta grejer man kan göra (i vårt välfärdssamhälles vardag). Vi har minimalt med grejer här, och ändå är det så sjukt mycket som ska packas, flyttas, bäras och sorteras. Jag har hållit på i snart tre dagar med städning, packning och skjutsning av prylar och är inte färdig än (=panik över annat som måste göras som tiden inte finns till). Det är sånt som gör att man börjar reflektera över allt man köper och vad man egentligen behöver. Skulle man flytta en gång i månaden skulle man väl tillslut bara äga en ryggsäck med innehåll att packa.(*drömmen*)
 
Idag ska vi flytta de stora grejerna i alla fall och efter det bor vi officiellt i Hammarby sjöstad. Eller ja, officiellt bor vi väl i Hofors där vi är skrivna, men ändå. - Lägenheten är verkligen fin och fräsch. Inte så mycket själ som här i 50-talslägenheterna, men snyggt och funktionellt. Synd att man inte har den minsta lust att fixa och inreda för bara tre månader.
 
I övrigt har jag dragit på mig en bihåleinflammation med tillhörande huvudvärk och inflammation/infektion i mun och hals. Smärta på alla sätt när man äter alltså. Skyller allt på påskgodiset.
 
Träningen blir av uppenbara skäl lidande och jag börjar få smått panik för att musklerna och flåset helt ska förtvina. Kanske jag söker mig till något träningsställe nästkommande två månader, bara för att komma igång - om det finns något som inte tar ett skyhögt pris bara för att man inte binder upp sig ett år.........
 
Livet är härligt! Woho!
 
Känslan i hövvet. Tur att något bra finns då, annars hade man gått in i apati eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0