Godis

Jamen nu när det är helg så är ju godis något man kanske börjar tänka på...heeh. Eftersom jag håller mig ifrån det idag så får jag drömma om'et istället.. Men så har jag ju stoppat i mig lite gott senaste tiden också, som sett ut ungefär såhär..
 
Ny? färdig prottedrink! Är inte så mycket för att stoppa i mig tillskott av proteiner och annat, men ibland om man efter träning eller till mellanmål behöver något snabbt, så jepp. Den här var übergod så kan definitivt tänka mig att använda mig av den i "pressade" situationer..
 
"Nyttigare" chokladbollar som jag komponerat ihop själv förut (ja för de är ju väldigt olika det vanliga receptet..) och här hittas receptet - dock kan man minska ett tiotal gram på smör och absolut maximalt tillsätta 0,5 dl stevia istället - det behövs inte alls mer.
 
Dreggglelglglglelel. Älskar ju marabous lakritschoklad (varför bara tillfällig?) men ibland kan jag tröttna på den extrema "barnsmaken" som marabous ljusa chokladkakor har - dvs. mycket sött, lite kakaosmak.. Mer kakao i fazers! Mjuka lakritsbitar i denna dock, vilket kan vara gott det också . Hursom summakardemumma: skitgott.
 
Ja, det har väl inte undgått någon som gillar jordgubbar att de säljs för en tia nu. Helt ok smak för sin tidighet.
 
Ehm, reklamen till dessa glassar gör en ju inte direkt glasspeppad. Men smakerna (denna: crème brùlée och den kommande tarte aux pommes med vit choklad) lockar, så vi testade den första av 5. God men kommer inte köpa igen.
 
Schlutt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0