Inga mer prylar.. Och kortjogg.

Hej hej!
 
 
Städtanten är klaar. Städ- och flytttanten kanske.. Städat och åkt med grejer tisd-fred och så med släp med de stora grejerna på torsdag kväll. Fick kramp i underarmar och framförallt händer som sajtan då, och har fortfarande ont. Tungt vare! Fast jag är nog bra svag där. Skulle behöva träna upp uthålligheten där alltså. Klättra lite kanske? .. Nu står allt i kartonger, påsar och högar på nya stället. Typ sängen bara som är som den ska. Så vi har att göra.
 
..Är dock i Hofors nu igen. Däckbyte och införskaffning/hämtning av diverse nödvändiga prylar är det som gäller. Avskyr verkligen alla dessa förbannade ägodelar man har (och tyvärr "behöver"). Hur mycket samlade man på sig i Karlstad egentligen? Förstår inte.. Ska sikta mot att minska ner mer och mer - det ger mig ingenting längre att ha en massa grejs. Bara en massa plock och stress över det. Som tar tid från annat.. sånt som jag vill göra. Vad ger en fin kopp eller burk mig liksom.
 
Har inte tränat sedan joggrundan förra lördagen (!) så idag tvingade jag mig ut. För ja - kör jag uppehåll så får jag tvinga sig. En kort (hade inte tiiid) runda som jag siktade på skulle bli 5 km. Fick dock bara till 4,7 - men det duger det också. En bra tid ändå med bra känsla i kroppen.. Jobbar på löpsteget nu, använda benen på riktigt och så, och det funkar sålänge jag inte är för trött. Märkte direkt på sista kilometern att axlarna drogs fram och spändes fast så att jag får ont och blir stel, och att jag blev mer "sittande" i hållningen (uuugggly). =Jobba på uthålligheten alltså! När man nu ska hinna med det.. Lade till lite styrkeövningar på 15 min också för att väcka musklerna. För imorrn ska jag och Anna testa ett styrkepass utomhus (Stark Ute). Får se hur det går - med min nedsegade kropp - då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0