Långlöppassba' - och födelsedagsönskningar

Jomen visst blev det det! Efter att ha chillat imorse till Wreck-it ralph och ätit en del till (hungrig vare ja) så tvingade jag mig utt. Det kändes/gick tungt hela jäkla vägen, och extremt ojämnt; någon km på 5 min, och någon på 7! - förutom de kanske tre sista kilometrarna för då var jag peppad på att klara 15 km och att komma hem till en varm dusch. Regnet var borta men jag hade klätt mig för varmt vilket gjorde att jag svettades alldeles för mycket för en långrunda och blev kall efter halva. Rekommenderas alltså inte för mycket kläder - för min del kan det gå lite segare när jag är för varm faktiskt. Men det är trixigt i vissa väder det där, att få till lagom mycket, för vem vill frysa? Avskyr det..
 
 
Var ute 1,5 timmar och kom strax över 15 km. Hurra. Var länge sen det.. även om jag fått till nästan 14 för någon månad sen. Vill ju gärna komma upp i, och lägga mina längsta pass på runt 20 km såatte. Snart så.. ? Inga problem i övrigt, knäet mitt "sköter sig" (tack för det mitt fina knä), men känner lite spänningar i båda knäna i nedförsbackar. Kanske inte så konstigt.
 
 
Fyllde på med en sån där prottedrink igen - men denna var inte så kul.. Trodde aldrig jag skulle kunna tycka det, men den var för gräddig. öööscchh.
 
 
Har för övrigt anmält mig till Midnattsloppet äntligen! Alldeles för sent dock, hamnade i startgrupp 3D!............. Mitt mål är ju att komma in under 50 min i år; Första året blev det under 60, förra året under 55 och ja.. Men hur ska jag klara det när jag är i en startgrupp för 50-55 min - och jag förra året blev sinkad av en hel del människor - och då var i 2C? Buhu. Nåväl, ställa mig längst fram och plöja är planen då kryssa bevisligen är för jobbigt.....
 
Förutom tjejvättern och midnattsloppet vill jag gäääärna också göra vansbro tjejsim (så hela tjejklassikern blir gjord) och hela lidingöloppet. Är rätt pank och anmälnningar bör väl göras snarast (speciellt till lidingöloppet) så om någon/några vill ge mig en tidig födelsedagspresent; tveka inte!! ;) - Men säg till så jag inte gör det själv................. I övrigt i år är kanske vårruset och typ tjejmilen av visst intresse.. Men då skulle det nog bara vara med sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0