Efter tentan-Fredag-Jogg-Helg?

Åh - kan inte påstå att endorfinerna sprutar efter denna tenta, som de gjorde efter den förra. Fast nervositeten innan var obefintlig denna gång; tror poängen jag fick på förra steg mig åt huvudet, för såhär slö och lugn inför en tenta har jag aldrig varit.. Det är visserligen bra att vara lugn, men detta var för mycket, det blev på bekostnad av prestationen helt klart, och ett betydligt lägre resultat än sist är att vänta. Det kanske är därför jag direkt satte igång att petnoga-städa när jag kom hem? Torka lister och hela köret. Fixar. Planerar. Skriver inköpslistor. Ojoj. Ska snart skaka ur filtar och milimeterdammsuga. Borde kanske träna ett pass? ..Vi får se. Det är ju ändå fredag.
 
Fick för övrigt till den där löprundan i förrgår i alla fall, 5,3 km på 28 minuter blev det. Gick otroligt lätt trots snömodden. Härligt att det är så, hoppas att det håller i sig. För snart är det tjejvasan, och trots att distansen inte är övermäktig, så blir det helt klart att jobba på att klara sig igenom det utan att ha brutit benet eller råkat döda någon med staven. Ska inför det försöka få till en långlöprunda, ett stretch+yogapass, ett styrkepass och 1-2 teknikpass på skidor (alternativt kortare, snabbare joggrundor) innan dess, det borde bli lagom.
 
Annars funderar jag på hur jag och hjärtat ska göra något "hjärtligt" denna helg. Hann med lite alla hjärtans-mys igår, men ja, sen satt jag ju och segpluggade till 23 ändå liksom, så det räknas inte riktigt. Kanske man ska hitta nåt kul ställe att äta på på söder? Men är inte väldigt södertaggad.. Påväg hem från skolan hoppade jag av vid skanstull för att fixa ett par saker. Kan inte sätta fingret på det, om det är götgatan tillsammans med den fulaste tbanan man sett (delad förstaplats med medborgarplatsens) och det gråa slasket som gör att det bara känns jobbigt att vara där? Kunde andas igen, 5 min bort när jag klev av i hammarbyhöjden. Kanske har torgskräck?? Omedveten torgskräck, det vore väl något.
 
Vår egen Yubaba..

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej där ;-)!

Kolla in den hr bloggen & se om du kanske känner igen dig nåt...nääääe jag kunde inte sluta blogga, hahaha!
Men det blir lite annat fokus en stund nu av givna anledningar.
Och guuuud vad bra städat av dig - ett sånt infall skulle vårat kök behöva att jag fick.
Trevlig helg!!

2013-02-16 @ 09:50:25
URL: http://preggofit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0