Lunchar kokosplättar

Hade förmiddag i skolan, kom hem efter 12 och hade ingenting bra att göra lunch av hemma/tinat. Förutom ägg. Men är trött på stekt ägg, kokt ägg, omelett osv. Men pannkakor är ju inte riktigt samma, så det fick det bli. Eller ja, kokosplättar. Har säkert skrivit receptet här förut, men det är så bra att det tål att upprepas:
 
Vispa ihop 4 ägg, och rör ner 4 dl mjölk och 3 dl grädde. Blanda separat ihop 2,5 msk kokosmjöl, 1,5 msk fiberhusk och lite salt. Rör ihop allt och låt stå typ 15 min (eller kortare - men ju längre, desto bättre konsistens). Stek i något fett (jag hade både smör och rapsolja), på låg värme och lite längre istället! Gör plättar istället för pannkakor, då de lättare kan gå sönder när man ska vända dem! - Detta receptet är till typ 3-4 pers tror jag. Jag gjorde halva, och då kommer jag ha till lunch imorgon också.
 
Och ät med något jäkla bra pålägg. Idag hade jag bland annat mandelsmör+banan+kanel, keso+hallon, gouda+apelsinmarmelad. Sjukt gott det där sistnämnda - brukar äta med ost+marmelad såhär istället då jag inte äter bröd så mycket ju - men är lite halvt fixerad vid det sedan jag upptäckte att det ju faktiskt var skitgott för något år sedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0