Mer protein

Gårdagen var nog den första dagen på år - då jag allvarligt kunde säga att jag hade en riktigt dålig dag. Tappade ägg, tjafs, bråk med främling, bot, pms osv osv. Men det var en hel del bra igår också, och jag får tänka på det istället. Bland annat hittade jag en kursbok för mycket billigare peng, fick lägenheten städad (ja, det var faktiskt ett av de bra), öppnade och satte igång min nyya dator (äntligen! slipper vara rädd att den bara lägger av) mm.
 
Men ja - till ämnet: Jag måste försöka få i mig mer protein. Ska jag orka träna, och få ut något av det så måste jag nog skärpa mig lite, för som det ser ut nu är jag alldeles för trött och äter alldeles för mycket annat plock, än vad som kan vara bra. Jag har ingen mängdriktning dock - jag vet inte hur mycket som kan behövas..? Men eftersom min största proteinkälla idag är kött, och jag ärligt talat har svårt för att äta jättemycket kött, eller i alla fall öka mängden av det jag äter idag (Björn tar en ölkorv till mellanmål - jag tar ett paket sesamkakor och en banan exempelvis), så får jag öka det på annat sätt. Jag har t ex hoppat över ägget till frukost ibland, vilket från nu måste ändras. Istället bör jag kanske tillsätta någon form av protein till frukosten, som den ser ut idag.. -Vilket jag gjorde nyss. Det ser onekligen ut som en helt vanlig frukost à la mig, men: i filen/créme fraichen är det även tillsatt en skopa proteinpulver med smak av bananasplit (godiset). Keso ska jag också försöka använda oftare. Och så ska jag göra en köttfärssås med bönor och kikärtor idag. Hmm.. vad mer? Tips? Ökat proteinintag utan ökat köttintag bör nog funka va.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0