Boendeproblem och inneträna

Jamen hej eller. Ska snart dra med mig Leia ner till tvättstugan och så  ut en kort runda. Har för tillfället panik över allt, men är ändå ganska lugn. Vi har ju inget boende om några veckor och vet inte riktigt hur man ska bemöta detta. Det ordnar sig ju alltid och i värsta fall drar jag och Leia oss tillbaka till Hofors ett tag medan Björn får hitta något tillfälligt sålänge. Men det känns ju inte heller speciellt kul - att behöva bo hos mamma och pappa, trots att de ju nuförtiden har massa plats i huset.. Och då kommer ytterligare en fråga på det: ska man försöka hitta något boende där, och försöka jobba som semestervikarie på fabriken ännu en sommar? För att få ett jobb här (vilket jag ju måste skaffa i så fall) behövs ju någonstans att bo, och man kan ju inte lita på att det ordnar sig? Kan något bara dyka upp?! Efter alla mejl man skickat till folk som ska hyra ut sitt boende, så får vi alltid svar från dem där det egentligen inte passar.. Där boendet är lite väl långt bort, som visserligen skulle funka om andra saker vägde upp - men vilka inte gör det, där boendet är för dyrt och framförallt: där folk inte vill hyra ut till dem med husdjur. Hyreslägenheter är ju bara att glömma om man inte stått i kö x antal år och köpa? Ska man köpa så tycker jag att man verkligen har förankrat sig och ser en längre framtid här. Och javisst, det skulle jag kunna se framför mig. Men jag skulle också kunna se det omvända framför mig, om något annat skulle dyka upp. Så vad göra? Sommarjobb? Boende? Hjälp? :)
 
Och ja: när det är isblåst, ishalka och horisontellt snöande ute - och när man inte har råd med träningskort så får man träna inne..
 
 
Är verkligen taggad på att komma igång med ordentligt löpträning nu, men får hålla mig till sånt som funkar med vädret och hemmaträning. Igår blev det ett styrkepass med kettlebellen (8 kg) - dubbel- och enkelhandsswingar, benböj, halo, armhävningar, dips, utfall, magövningar och lite andra kettlebellövningar som jag inte har något namn för. Hade hellre kört riktig styrketräning (få reps, mycket tyngd) men får ju anpassa mig. Så därför gör jag så mycket som möjligt funktionellt (t ex. benöj med axelpress med kb i högsta läget), med kb:en och infoga balans om det går, och också köra med hög frekvens. - Krävs nog en del av en själv om det ska vara effektivt att träna själv hemma och jag är nog inte riktigt där än.. Men har faktiskt lite träningsvärk i rumpa och rygg så nåågot gav det ju. Men längtar så otroligt mycket efter jogg på barmark, gruppträning och riktig stgyrketräning, hoppas det kommer snaaart.
 
Har tappat massa styrka sedan hösten - men istället blivit mer uthållig och lite snabbare i löpning.. Kanske man inte kan få både och - eller kanske man måste träna smart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0