hej då : hel g / kol hyd rat er / led in flam mation

Har gött (gödat, gödit?) mig själv denna helg, men ändå känner jag mig tusen gånger fräschare än den där degkänslan från lördags morse. Kanske beror på finfin löprunda (eller ja: kändes supersnabbt *flöög fram* - hade ingen mobil - men landade enligt mät din runda på inte ens 6 km 35 min??! hmpf, måste mäta exakta rundan med gps alltså..), tacomiddag med grannar, strålande sol, skitbra yogapass och alla D-vitaminer jag trycker i mig plus får utifrån? Mer D-vitamin till fölket!! (vilket anses påverka/hjälpa mot massa grejjer, såsom cancer, depressioner, ms, orkeslöshet och trötthet <--- vilket i sin tur leder till en massa grejer om man hamnat i ett sånt "hål" - och så vidare)
 
Från nu är det lchf som gäller - och nu striktare än vad jag hållit (alltså möjligen endast lite frukt, mörk choklad mm då och då - inte rutin, som annars) med så få snedsteg som möjligt. Känner att detta nog kommer gå sjukligt jäkla bra. Och efteråt måste jag hålla mig mer strikt, en gång för alla, så att jag inte hamnar i sockerloopen igen.
 
Imorse var vi till veterinären en sista (?!) gång med Leia också. Svullnaden/svampigheten i lederna har gått ner lite till och hon verkar bli allt bättre! Medicin en dryg vecka till, många korta promenader som ökas med 5 min/vecka och glukosamintillskott är det som gäller nu. Och ner i vikt! Hon väger typ 44 kg så ett antal kilon ska få försvinna. Så underbart skönt att det verkar bli bättre - och förhoppningsvis var detta bara en engångsföreteelse. Kanske funkar allt som det ska när hon ligger i bättre vikt, glukosamintillskott och bra uppbyggnad av styrkan i kroppen med successiv ökning och jämnare motion senare.
 
Egen guacamole-mmhmm.

Näääääeva?

Älskar Bard. (observera rötägget där i bakgrunden...............alltså)

Och vetenskapssidorna i DN som sagt: Har länge tyckt att det är extremt fascinerande med tanken på att fåglar är dinosaurier - men inte många andra verkar reflektera över detta? Kanske inte alla vet om det ännu?

Min kärlek fyller år idag - det började vi fira igår. Idag blir det nån superkebabrestaurang i Årsta nånstans - eftersom han får välja. I lchf-style dock.

Bäbin min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0