Kass löptur blev bra löptur?

- Jaa, om dryga fyra minuter kan avgöra en sådan sak så..? Var ute och joggade igår eftermiddag i alla fall. Hade tänkt mig 15 km faktiskt (varför - det vet jag inte, för om man joggar en gång i veckan ..! så ska man kanske inte räkna med vad som helst), jag hoppades verkligen på det, och försökte verkligen tvinga mig själv att ta det lugnt i tempo så att jag skulle orka det (kör man distans så är det ju i prattempo) - men blev riktigt slut och pallade inte mer än drygt 12 km. Uppenbarligen kunde jag inte hålla nere tempot heller.. Skit. För första gången på länge dock utan den minsta smärta i fötter eller annanstans, utan bara i själva musklerna och så, precis som det ska vara. Hurra!
 
När jag stängde av klockan stod den dock på 1 timme och drygt 14 minuter - inte 1:10 som jag såg lite senare att det stod? Funderade vad som ändrats och kom på att det måste vara så att appen nuförtiden reglerar tid och sånt i efterhand efter själva vägmätningen liksom. För som man kan se på kartan nedanför så började den inte mäta direkt (som vanligt..) men tiden började ju ticka direkt. Bra att veta liksom! ............. Undrar hur/om det ändrar tidigare mätta löprundor..........? Riktiga rundan blev i så fall 12,95 km på 1:14:25 ungefär, men jag räknar på det som står i appens resultat. Är ändå nöjd måste jag säga, trots min oförmåga att hålla nere tempot - men nästa pass (som blir om ett par dagar) måste för sjutton bli ett intervallpass. Dags att börja bygga och verkligen jobba nu. Ska försöka få till en PLAN med hjälp av nedskrivna MÅL.
 
Till vänster ovanför 12km-skylten en bit är för övrigt där vi ska bo från nu om en dryg vecka

I övrigt har vi varit hundvakter hela helgen åt lille svarten Nero. Det har gått bra faktiskt (dessa hundar är alltså inte vänner på det sättet att de gillar varann och leker), lugnt och snällt och de har båda lyssnat superbra. Men dock med ett par skällattacker hundarna emellan (svarten är väldigt vaktig på sin - och all annan - mat - och Leia övervaktar sin matte och husse..).
 
Är dock orolig att jag är skittråkig i hans ögon, då han i början var jättesprallig och taggad - vaken och kollade allt man gjorde, oftast följde efter om jag gick till köket och så, men nu sen igår är han så sjukt lugn. Som Leia typ.. - och verkligen chillar. Det ser ut som att han chillar i alla fall, MEN tänk om det är för att han blivit helt uttråkad/ledsen över att behöva vara här som han är så? Och verkligen avskyr mig för att jag är så jäkla tråkig? Eller känner han sig lugnare nu kanske - och har kommit in i vårt lunk? Det kan ju vara bra för en aktiv hund att ta det lugnt, så länge de inte blir stressade av det.. Hmm? Hursom får Anna och Wojtek nog tillbaka en pigg hund idag..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0