städmanin eller

Goddagens! Sitter och myzer, med Håkans nya - skitbra - låt, nyduschad, i städad lägenhet med det mesta nytvättat. Mmmmm.  ..Vad är det för fel på en? Jag blir stressad av att ha det stökigt/smutsigt hemma, och kan stressa runt som sjutton bara för det. Glömma bort helt att njuta av "livet" om det är ostädat - trots att det ostädade i sig inte påverkar det som jag annars skulle bli glad av.. Sen är det ju aldrig så himla ostädat att det blir ohygieniskt eller störigt på det sättet. Måste ha något att göra med projicerad stress i kombination med kontrollbehov va? Något sånt.
 
Leia mår mycket bättre! Hon är piggare, klar i skallen och lite mindre svälld kring lederna. Lite stel och stapplig är hon, men det verkar också sakta bli bättre. Vi får ännu inte gå mer än ut på korta "toarundor" med henne, men hon verkar ganska tillfreds med det. Det blir nog en successiv ökning när vi väl får klartecken. I måndags var vi på återbesök (kaosartat: Leia rädd, hon visste ju exakt var hon var och att det inte var det minska kul sist - och veterinären och sköterskan stressade över att Leia var skällig och morrig, med munkorg dock så ingen risk för något (som hon ändå aldrig tidigare gjort heller) - och där stod jag och betraktade spektaklet medan jag försökte hålla styrsel på Leia) och igår fick jag veta att sänkan gått ner från 160 i fredags (eller som högst 190) till 50. Normalt är 20-25 tror jag att hon sa, så det är ju en bit kvar, men ändå! Veterinären tyckte att vi skulle komma in igen på måndag... Vet ju att det är för Leias skull, men kan inte låta bli att tänka att pengarna rinner iväg.. Det hela slutade i alla fall på runt 6000 för oss (och då alltså typ 22 000 totalt), vilket ändå känns rätt "lindrigt", men känner mig orolig nu, då försäkringssumman ju gäller typ per år - och händer något nu så har vi inget sån. Vad kan man göra åt det tro?
 
 
Är i övrigt lite småseg och känner att en förkylning/halsfluss/influensa? skulle kunna utvecklas om jag har otur, så jag tar det lilla lugna med träning. Har sedan joggen, som gick galet dåligt, förra torsdagen fått till ett ok styrkepass och ett riktigt bra yogapass. Tänker sätta igång med något bra och vettigt löpprogram så snart jag känner mig bra - och saker och ting ordnar sig. Har en dryg vecka kvar på fina heltidskursen jag ju går nu - vi har bara snäppet mer än så kvar i boendet här och vet inte vad som händer sen (!) - så jag avvaktar med att slänga på mer grejer att hålla reda på..
 
Den "finfina" rundan förra torsdagen..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0