Tisdag - Ont i hjärtat

Idag har vår gamla hund Saba gått vidare till hundhimlen.. Hon hade olika fysiska besvär/sjukdomar och de sista dagarna la hon sig hela tiden i något hörn bakom en fåtölj eller under en buske i trädgården, precis som djur gör när det är något som inte är bra. I 13 år fanns hon hos oss och livade upp stämningen, eller bara höll en sällskap. Hon var min/vår första hund och jag gick en del hundkurser med henne och lärde mig så mycket av henne. Så mycket tid som vi har spenderat tillsammans och alla skogsturer hon alltid hängde med mig på. Alla hjärtattacker långt ute i skogen när det brakat en bit bort, men då jag ändå känt mig lugn för att hon varit med.
Jag har inte riktigt gått med på detta känner jag, och skjuter bort tankarna, men snart snart ska jag ha en liten minnesstund för mig själv med henne. Sov gott Sabadodo.




























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0