Skolan har börjat.

God morgon!
Lite sent kanske, men det känns lite som morgon än. Jag skulle gå upp innan 8 hade jag tänkt, men Björn tog sovmorgon och jag lyckades inte ta mig upp, så på ett sätt är det fortfarande morgon.

Helgen spenderades med skolböcker och dator i skolan. I kursen som började i måndags hade vi en inlämning redan den veckan (igår kväll senast) och i och med att jag var seg och höll på att fixa med en massa praktiska saker under de första dagarna förra veckan så fick jag jobba på i slutet istället. Vet inte om jag sagt det, men kursen jag läser nu heter "Djurhållning, inriktning mot lantbrukets djur" och går på distans från Kalmar. Jag läste en annan kurs som hör ihop med denna för ett år sen ju, "Etologi", då när vi var och besökte massa gårdar och sånt där. De två kurserna plus några till i vår hör ihop till en påbyggnadsutbildning med inriktning mot djurskydd, som man kan läsa om man läst biologi eller jobbar som djurskyddsinspektör eller liknande. Denna kurs är väldigt annorlunda mot Etologi-kursen, det är mycket mer.. hm.. vet inte hur man ska säga.. men typ mer "fast", mer sånt man kan "ta på" liksom. Den andra är lite mer tänka själv, etik och moral, vad är rätt och vad är fel. Den här är mer lagar och regler, typ "dessa mått ska en grisspilta ha" osv. Skönt på ett sätt att inte behöva känna så mycket när man ska lära sig något, intressant att ta sig in i olika lagar och balkar (vad är skillnaden?) och paragrafer.

Idag är det tänkt att jag ska träna för första gången på tre veckor. Min hosta är inte helt borta och jag snorar ibland, men jag orkar inte dega omkring längre. Får hoppas på att jag inte drar ner nåt virus på hjärtat eller så bara..
Men nu blir det en promenad med tokan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0