Caravan girl

Nu är vi i Hofors igen. Min kära mamma har fyllt jämnt så vi syskon ska ställa till med stort födelsedagskalas nu imorgon. Vi åkte i onsdags i snöstormen som var då, ganska otrevlig bilresa; förutom snön i luften och den tjocka slaskmassan på vägen så hoppade det även ut ett rådjur precis framför bilen.. trodde hjärtat skulle stanna.

Här hemma blir det pga. födelsedagskalaset fullt hus. Idag kommer bror med sina barn och imorgon kommer brors fru ("svägerska"?), andra brorsan och brors/systers/min respektive (åtminstone till kalaset) så jag flyttar över mig hem till Björns föräldrar ett par dagar. Ska bli trevligt - nuförtiden blir det bara att man bor hemma hos mamma och pappa när vi är i Hofors för att hinna träffa dem så mycket som möjligt, det blir alldeles för lite därhemma.
Innan dess ska jag, syster och Björn på gym också. Jag har inte styrketränat på gym sedan jag var 16 år tror jag. Sedan dess har ju styrketräningen bestått av pump/styrke-grupppass (vilket jag verkligen tycker om, annars hade jag ju börjat på vanligt gym) men känner att jag vill prova på lite mer styrketräning snarare än uthållighet som det ju lite mer blir på såna pass. Ska bli kul att få coachning av björne också.

Annars? Jag har blivit besatt av Glee, kan inte sluta titta. Jobbigt men kul på samma gång.
Leia är skendräktig IGEN, ser ut som att hon har mjölk för 20 valpar och hon blir upptrissad av varje hund man möter ute. Hormonerna hos tikar är inte att leka med alltså. Vet inte hur det är med okastrerade hanhundar, det kanske är något liknande.. Jobbigt att när hon äntligen blivit sig själv så kommer något nytt dock.

Ha en fin helg alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0