Here To Here (!)

Nu har det varit dålig uppdatering här. Det har dock varit ganska dåligt med träning också, så - om jag nu ska följa min plan på blogg inriktad på träning jag utför - då är det inte så konstigt.

Vi åkte i alla fall tillbaka hit till Karlstad i söndags, mycket skönt att vara hemma igen. Jag har skrivit klart en uppgift i kursen som tar slut om en vecka och nu håller jag på med hemtentan i samma kurs. Tentan känns överkomlig (än sålänge, har snart gjort halva) och det gör mig på bra humör.

Annars är jag på ett väldans bakhumör.. har inte hunnit stilla det alls ännu, spånar fortfarande vad nästa bakprojekt blir - från och med nu ska jag testa nya saker varje gång då det ju finns så mycket att göra! Den som är baksugen kan titta på nya bloggen jag länkat till i listan till höger, BakeCake, där kan ni få sitta och dregla litegrann.

Jag håller på att bli galen på allt grus och all vinterpäls som flyger omkring här hemma också, men är väldigt glad för det fina vårvädret som det bjuds på nu, och inte minst att så mycket snö försvunnit här i Karlstad - håller mig nog här tills det försvunnit i Hofors också för där är det nästan rena vargavintern i jämförelse.

Träning då?!
I måndags: Tränade StepIntervall i 1 timme och 15 min. Kul var det, jag blir så träningspepp av alla pass, de som håller i passen är så duktiga (de flesta är träningsintresserade universitetsstuderande som går grundkursen för ledare som kauif erbjuder, eller liknande, och sen kommer med så roliga pass)!

Idag (onsdag): Powerstep i 1 timme och 15 min. Samma sak här, jag lär mig så mycket då instruktörerna tipsar om hur man ska göra och hur det ska kännas så att det verkligen blir rätt.

Hur går det med löpningen då? Ja, jag har inte sprungit sedan jag och syrran gjorde det för en och en halv vecka sen. Skärpning, jag vet - hur ska jag annars nå mitt mål? Planerar en runda imorgon. Håller tummarna att den blir av. Nu blir det sängen tror jag? Är snart lika trött som min lilla fejkgravida toka här nedanför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0