Love you long time

Tjo.
Sitter och stoppar i mig kvällsmellanmål; te (yellow label med röd mjölk som alltid) och fruktsallad med kesella och hackade mandlar. Hade glömt hur gott kesella med frukt var.. Fick sådan avsmak av kesella när jag och Björn åt enligt iso-dieten ett par veckor för ett par år sen då det var så mycket sånt i recepten. Men nu, när jag ganska mycket ändrat hur och vad jag äter så skulle jag nog uppskatta den mycket mer. Kesella är ju hur gott som helst! Så länge man inte köper någon "lättkesella" eller så..
Angående lätt-produkter; det var år sen jag köpte några såna, och inte har det då hänt något med kroppen för att jag  alltid har röd mjölk, vanlig vispgrädde (40 %), vanlig ost osv. Den snubben som lurade i världen att det är av fett man går upp - och man då istället började producera de konstgjorda och "mycket nyttiga" produkterna - hade väldigt fel. Jag undrar om det var en amerikan? Världens festaste folk med allra flest "low fat"-produkter..

Nåja, nog om det, nu är det träning som ska dokumenteras:
Tisdag: Cykling inomhus, 40 minuter, på Björns "räser". Det var sjukt tråkigt trots att jag satt och tittade på det där nya hundprogrammet på SVT1 (som jag för övrigt fortfarande är ganska skeptisk till) under tiden. Näe, cykling fungerar utomhus, som uppvärmning och möjligen på ett spinningpass - annars hoppar jag det.

Onsdag (idag): Styrketräning med Björn 1 timme. Ska jag få upp kondition och fart så kanske jag ska minska på styrketräningen har jag fått höra, men jag tycker så mycket om det. Mina muskler växer och kroppen formas om och det gillas - man ser ett resultat! Så minst en gång i veckan tänker jag fortsätta.



(För övrigt måste jag tillägga, innan någon får för sig det, att jag inte alls äter så otroligt nyttigt som det kanske kan verka, men jag försöker!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0