hound dog

Det var ingen hemma hos Björn igår kväll när vi kom, så Leia blev lite "besviken" när Björns föräldrar inte var hemma, och samma hemma hos mig idag första halvan av dagen.. Men när mam och pap kom hem så hade hon ett stort leende framme mest hela tiden, och lilla valpen i henne tittade fram. Dessa fyra personer lyckas framkalla såna glädjereaktioner hos lilla vovvan så det är inte klokt. Någon enstaka gång har hon blivit så när jag eller Björn varit borta från henne länge - en gång när jag åkt till Karlstad en vecka innan Björn och Leia, och de kom så trodde jag hon skulle spricka som en liten såpbubbla eller nåt, hon visste inte vart hon skulle ta vägen när hon såg att matte satt där i soffan i lägenheten - men annars är det en litet lagomt leende hon ger oss med några viftningar med svansen och en puss. Undrar varför det är så? Kanske att det har med att göra på längden på tiden man varit ifrån henne? Eller känner hon att det är våra föräldrar och ser dem som även hennes flockföräldrar på något sätt?

Björn har för övrigt klickat in att Leia ska dra av honom strumpan från foten. Jag är en sån som tycker att det ska finnas ett vettigt syfte med saker man ska lära hunden, men Björn tycker att allt man lär in är bra. Visst håller jag med honom delvis, och Leia älskar det, men dra av strumpan? Hämta snusdosan? Tända och släcka lampan? Haha.. Mja, varför inte? Hon lär sig allt sjukt snabbt också, har aldrig sett något liknande. Nu med strumpan t ex. var jag inne i badrummet och höll på och fixa mig och sen när jag kom ut så kunde hon det! Visserligen hade vi gjort en 15 sekunders testträning dagen innan där hon tog min strumpa i munnen och fick klick och godis för det.. Självklart behöver det finslipas också och det är riktigt svårt att få Leia att hålla på en längre stund, det är tre minuter i taget - max - men ändå!

Avslutar detta inlägg med några foton från ännu en promenad från Alsters herrgård/bäverdalen (där vi för övrigt såg en bäver simma alldeles brevid i ån i förrgår, den dök dock när den såg Leia..), god natt.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0