Truckutbildning och enheldel blaha.

Jupp. Hela veckan skulle egentligen ha ägnats åt denna utbildning, men med ett bortfall på folk - folk som struntade i att dyka upp, och folk som "läraren" direkt såg att de inte skulle hinna lära sig på en vecka, och kickat ut - och en uppenbar känsla för grejen (......eheh) blev jag redan denna förmiddag färdig och godkänd på A och B-kort. Fast så lite man fått köra så är det ju lång väg kvar innan man kan säga att man kan köra truck. Tekniken har jag ett hum om nu, och ja, jag har förmodligen en viss känsla för det, då en viss motorik och koordination måste finnas, men alltså att kunna det tar nog månader, eller år. Sköööönt hursom, för det ger en större chans till extrajobb. Och så himla kul! Jag har alltid gått och trott att jag är en typisk person som ska jobba med "hjärn-jobb", alltså, kontorsaktigt eller liknande - men det senaste året börjar jag tvivla? Det är så himla najs att göra något. Praktiskt. Skulle ha blitt snickare eller bonde alltså. - Eller också har jag bara gått och blivit slö och lat? Tänka är ju skitjobbigt. Visserligen är det en hel del hjärna där också - men på ett annat sätt. Mjaa, Ekologisk bonde..? mmHmm.. - Det jag nog framförallt fått träna på är bilkörning i gäälen stockholmstrafik (utbildningen var ute i Botkyrka) med morgon/rusningstrafik, köer och tillsammans med all denna förbenade snön. Idag till exempel körde en låång lastbil med tomt flak om mig på E4an och började köra in framför mig långt innan den kommit förbi så man fick tvärbromsa.. fy sjutton. (..Och så vidare.) Samtidigt är folk såå bra på att släppa in en i filer, rondeller med totalstopp och så, vilket är fint!
 
Men jag är glad över att det är klart nu. Har haft ont i hjärtat över att behöva lämna Leia själv - fixa någon ordentlig hundvakt/dagis för endast en vecka kändes mest onödigt jobbigt faktiskt. Vi har dock fått hjälp av finafina Anna, och Björn satte även upp en anordning med en av sina datorer, så att den tog några foton i minuten på en stor del av lägenheten. Det kändes ju betydligt bättre när man klickade sig in på sidan och såg att hon låg och sov i soffan när man satt därute på utbildningen.
 
Ikväll blir det en till ensamkväll med finaste hunden min då Björnen är på julbord; lchfpizza, julkalendern (den är ju riktigt bra! första julk. jag ser sedan jag var 10-11 år), sista avsnittet av bonde, nytt new girl-avsnitt och sådär. Och sovmorgon imorrn! Vet att jag är bortskämd med det, och inte ska klaga, men att vara ute med hunden 6.30 i mörkret när allt man vill är att sova, är miindre kul. Har dock mått bra av det, även om Leia (som helst sover till 9-10) inte varit så glad alls - så kanske man skulle börja med en kort löptur så tidigt sen, medan de andra sover? Det är ju ändå ett av det bästa; tidiga mornar ute i morgonluften, när det är tyst och lugnt.

Nöjd person!, trots allt. Har för övrigt färgat håret ljusbrunt (vilket kanske inte syns här..?), för att börja om med mitt blonda hår. Det hade blivit alldeles för ljust för mig.
 
Här äntligen fått en hyacint att blomma (hur svårt nu det är?! :)), för den förra kom liksom aldrig upp.. Den blommade ett par blommor, där nere i bladrosetten bara.. pff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0