Utgånget datum?

Nyss när jag stod och funderade vad jag skulle äta till frukost såg jag att den laktosfria jordgubbsfilen hade gått ut. Och det var inte igår, utan den 28/2! Jag tänkte direkt att den kan knappast vara bra längre, men så kom jag på att jag ju åt en pytteskål igår kväll, och att den då smakade precis som vanligt. Så nu sitter jag och äter den, och den varken ser, känns, smakar eller luktar mystiskt.. Det hade varit helt onödigt att slänga den. Man kanske kan tycka att det inte gör något att slänga/hälla ut ett tredjedels paket mjölk tex. men varför ska man slänga om den är bra ännu? Det finns inget hemligt eller osynligt i maten som aktiveras och gör att vi blir dåliga om datumet är utgånget - är maten dålig så känner man det genom lukt och smak. Japp, så var det med det, frukosten blev jättegod!


Jordgubbsfil med hallon, krossade linfrön, psylliumfrön, hackade mandlar och valnötter, plus kokt ägg med majonäs och finkornig kaviar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0