Långhelg

Goddagens. Jag hade en riktigt mysig och rolig helg med käraste vännen. God mat, shopping, slapp, promenader och fest är det som helgen spenderats på. Igår satt jag i labbet i skolan några timmar, och idag ska jag också försöka jobba bort lite skola, men det känns ändå fint och "ledigt" med valborg/första maj. Helt sjukt hur lugnt det är här! Vi har ju spenderat i princip varje valbrg i Hofors dessa år. Igår såg man knappt en kotte på universitetet och alldeles tyst hela kvällen efter att alla förfestande studenter dragit iväg. Inte ens fyrverkerier! Brukar det inte vara sånt på valborg här i Kstad tro? Vår kväll blev lugn iaf - Björn tog en cykeltur, medan jag och Leia joggade, sen åt vi god mat och avslutade med en film; My week with Marilyn, vilken var okej, men kanske inte så mycket mer.. Idag blir det som sagt lite plugg, tvätt, och när tvätten är klar och Björn kommer hem från sin cykling tar vi en långpromenad och lägger ett spår. Kanske jag går på ett träningspass ikväll också..  Imorgon är det dags för labbet och de söta små insekterna igen. Hoppas att alla har en fin och solig första maj!

Vi tog en långpromenad på lördagsfömiddagen. Här är körsbärsträden utanför univ. som blommar för fullt.

Lite bus med glad hundtjej.

Godis!

Innan Anna skulle åka på söndagen tog vi en liten runda i Mariebergsskogen. Älskar detta fotot..; Björn med sin snus, Anna med sin roliga min, och Leia som inte vill sitta när jag försöker ta kort.

Gehehe meehehej mahahahat. (ehehe..)

Minigrisen i sitt lilla hus.

Gårdagens frukost. Det röda på mackan är ćwikła, vilket är ett polskt mattillbehör gjort på riven pepparrot och kokta rivna rödbetor. Vi brukar ha det till jul- och påskborden och det är såå sjukt gott, slår senap och liknande grejer med hästlängder.

Kommentarer
Postat av: Hanna-chan

Fast du har ju faktiskt redan tränat om du har gott på promenad... :3

2012-05-01 @ 21:55:51
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se/
Postat av: anna

hahaha vilket kort :-) fotografen fick dålig respons där. tack än en gång vännen <3

2012-05-05 @ 18:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0