Bullar och regn

Aah, massa kanelbullar precis överallt. Och jag kan inte bestämma mig om jag ska "fira" denna trevliga bulldag med en bulle, eller om jag ska hålla mig ifrån det. Jag har äntligen kommit ifrån det där konstanta sockerintaget som jag satte igång för några veckor sen när vi var i Abisko. Galet hur svårt jag har att komma ur en sockerloop när jag väl startat, och märker det direkt på hud (har inte haft så kass hy sen jag gick på högstadiet, dessa veckor), humör (blodsockret åker bergochdalbana) och orken (ju mer kolhydrater in, desto tröttare - förutom de första tio minuterna, då jag speedar istället). Men jag vill inte sätta upp något förbud heller, och ibland kan man "önna" (bättre än fulordet unna) sig. Frågan är om jag verkligen behöver den där jäkla bullen? Och när jag väl har ätit den där bullen, och den ligger som en klump i magen, har det varit värt det? Förmodligen inte. Inte idag. Då var det bestämt då.
 
Hade jag valt att äta bulle idag hade det inte varit en gjord av mig (som de ovan är), vilket gör det ännu mindre värt, eftersom jag inte har, eller har möjlighet att göra, såna. Annars hade jag nog tryckt i mig ett par..
 
Jag var ute på en joggrunda med min fyrbenta älskling nyss, och det SPÖregnade. Funkade bra, även om det bara blev 4,5 km - så ett fint lugn i kroppen har jag nu. Resten av dagen får ägnas åt skola, Glee och Mitt i naturen (nya säsonger ju), städning, jobbsökning (hittade precis ett trevligt endagsjobb) och pizzaätning (lchf - testade nytt recept igår). Imorgon åker vi till Hofors över helgen!
 
Dessa rådjur alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0