Fredag - Lördag

Måste vara de bästa dagarna. Sen ger också regniga höstiga dagar upplägg för en massa mys, vilket passar mig bra just nu. Bakning, hundar, promenader, god mat, filmer och läsa morgontidningen länge, är typ vad dessa två fyllts med nu. Ikväll blir det ett par serieavsnitt (andra säsongen av American horror story har börjat), baka chokladjordnötsmazariner (kan det bli annat än gott?) och se någon film (kanske denna eller denna).
 
Fredag/lördag;
 

Konstaterat att det fortfarande är höst.
 

Lärt känna mitt nya område ytterligare. Här en promenad i ett, till synes, väldigt nybyggt, snyggt, avskalat och ganska tråkigt hammarby sjöstad.
 

Läst om att heltäckningsmatta åter är på modet. Folk tycker jag, har alltid sagt att det är så äckligt och ofräscht, men jag har ändå alltid tyckt om den mest av alla golv"bonader", och önskat mig det i åtminstone ett rum. Härligt att man kanske inte blir helt utmobbad nu då om man skulle uppfylla sin önskan.
 

God och enkel lunch. Älskar att ha ett fönster nu som kan hysa färska kryddväxter, utan att de dör direkt.
 

Bakat drömmar med cornflakes - åt upp halva degen kanske..
 

Verkar som att det blir festival nästa sommar också. Dock ett rykte ännu bara..
 

Gjort en supergod laxospenatpaj (kallrökt lax är ju godaste laxen helt klart)
 

Har, efter lång tids övervägande, bestämt mig för att absolut godaste frukten är mogen mango.
 
Fotat grejer till traderaauktioner, som ska få joina de redan utlagda.
 

Varit hundvakt åt Leias kusin Nero.
 

Och trängts i soffan framför en film med snarkande hundar och en Björn.

Kommentarer
Postat av: Monika

WHAAAAAT, depeche till p&l? ja, då lär det ju verkligen bli festival! tjooho! (måste göra de där cornflakesdrömmarna, ser apgoda ut)

Svar: jaaaaellerhuuur. Underbart! I Borlänge och allt - GÖÖÖTT. Gör dem, det blev de, och deg med cornflakes i?! oh my goodness, o my dayum.
W

2012-10-21 @ 15:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0