Konstig förmiddag.

Hade en tudelad förmiddag idag.. Hade en anställningsintervju för ett sommarjobb som jag var supernervös för; sitta och få stela strikta frågor i ett tyst rum typ tänkte jag. När jag åkte dit tankade jag access-kortet med en månad för jag tänkte att jag kommer att åka hit och dit närmaste dagarna och så vill jag kunna åka lite mer fritt och inte så planerat. Intervjun var tvärtom mot vad jag trodde vääldigt avslappnad samtidigt som vi gick runt och kollade arbetsplatsen. I slutet sa jag att jag tyckte det var så bra att det inte blivit sådär strikt för jag varit så nervös. Då visade han mig ett häfte med alla monsterfrågor - plus tusen till - och sa att han inte gillade sånt där och därför skippade det. Najs. Nåväääl. Ska hoppa på tvärbanan tillbaka hem - och hittar inte accesskortjäklet. Letar på mig och på vägen: borta. Såå tänker att jag måste åka hem och spärra det. Då hittar jag ingen automatjäkel att köpa enkelbiljett på. Får gå till nästa station (som visserligen ligger bara knappt en km bort) men då är pappersjäklet slut  så den kan inte skriva ut biljetter. GAH. Fick tillslut åka med gratis för snälla konduktören i alla fall <3 Ett par hållplatser hemifrån såg jag massa ambulanser stå vid en lastbil som precis svängt i en kurva. Lite under framänden på bilen ligger en cykel, och på sidan en man. :(  - Så himla konstigt livet är. En oroar sig för ett sommarjobb och biljett för kollektivtrafik, en annan för livet? Kontraster kanske ordet är.
 
Tog en promenad med hjärtarna i kontrasternas väder ockå. På eftermiddagen dock. Det var fint.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0