Igång

Sedan jag fick hålla upp med träningen, och nu sedan jag blev sjuk runt nyår, så har jag verkligen slöat till och framförallt blivit så himla trött på mornarna. Kan sova länge länge, och då är jag normalt en morgonpigg person. Men sedan lördag/söndag är förkylningen borta - bara massa snor kvar, men med bara snor gör det ju vilket som om jag anstränger kroppen eller inte. Så idag tog jag tag i detta.. Ställde (igårkväll) klockan på 6.45, lade fram löparkläderna och hoppades på det bästa. Det tog inte alls så mycket emot att gå upp, men jag tvekade en del när jag såg att det toksnöade. Tänkte dock att jag får för sjutton skärpa till mig, plus att den nollgradiga snön ju gör att det går att springa trots all is på vägarna. Så det blev en halvtimme, 5kilometer - och trots en träningspaus och förkylning på över en vecka, och kanske o tro ligt många snöflingor just in i mina ögon, kändes det bra! Och jag är betydligt piggare. Ska försöka komma ner till lite tidigare uppstigning, så smått nu - man hinner mycket under den/de där timmarna på morgonen..
 
 
 
Nu är det plugg som gäller......... Har laddat upp en stor kopp pulverkaffe (än sålänge kaffet som funkar bäst för en icke-kaffedrickare som mig) med mjölk och grädde, ska dra igång nåt klassiskt (oftast den bästa pluggbakgrundsmusiken faktiskt), och slå mig ner brevid hunn som redan placerat sig i soffan. Det är ett antal sidor som ska läsas - mitt värsta alltså: läsa skolbok sida upp och ner.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0