Ångest och utomhusvistelser

Sådär - då börjar saker och ting falla på plats. För närmaste tiden då..
Vi har flyttat in i den sunkigaste lägenheten ever. Förutom ångesten i samband med flytt överhuvudtaget (vilken inte alls var lika påtaglig denna gång iofs - tror det är för att jag blivit starkare!.. på riktigt alltså) så har jag haft en sjuklig ångest över att bo i något så ofräscht. Visserligen kommer vi från ett av de fräschaste områdena - till detta - så det är kanske inte så konstigt men.. Jag har fått känningar av den ångest jag hade när jag fick skaffa hjälp för't förr i tiden.. det har jag inte fått på 7 år alltså. Ujuj. Tror det handlar om en kombination av brist på trygghetskänsla och identitetskris /mvh psykologen. Men idag är det lugnare och måste säga att jag är imponerad av mig själv och att jag faktiskt kan hantera det på ett okej sätt.
 
Tog en kort löptur igår kväll - mitt andra (jogg + utegym i lördags) träningspass sedan förkylningen lagt sig - och det känns bra! Det är klart att det märks när man inte tränat på nästan två veckor, men jag är nog snabbt tillbaka. Förutom att köra igång med något sorts löpschema för milen ska jag också försöka få igång långa och lågintensiva pass. För en annan har nyligen anmält sig till lidingöloppet! Hela alltså. Och att jogga i runt tre timmar (vilket jag räknar att det kommer att ta för mig) är jag ju inte van vid. Efter ett tips av bror har vi skaffat naturpasset och ska ut och ta kontroller här i och kring nackareservaten vilket ska bli de längre passen förhoppningsvis. Nu är inte orienteringskunskaperna större än det lilla en gjorde i grundskolan - så vissa svårigheter kommer det nog att bli, men det är okej. Lite utmaning sådär..
 
Nåväl - off to work nurå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0