HEMMA

Jag är hemma igen - och Leia är hemma igen! Hon fick vara på djursjukhuset från onsdagen till fredag eftermiddag. Dagen efter hon kommit in till vet blev hon sämre, hade mycket ont och stapplade osv. De har tagit diverse prover, ledvätska, blod, urin, kollat livmodern och sånt. Diagnosen enligt papperet är akut serös polyartrit, och vad jag kan få ut innebär det att hon har en akut ledinflammation, på flera/alla leder/na som vätskar, men hon har också en infektion i kroppen. När hon kom hem igår var pupillerna stora som tefat efter morfinet hon fått, och hon var rätt stel, hade svårt att gå ner för trappan, gnydde när hon låg och rörde sig osv. - men sov mest hela tiden. Och åt lite också! Vet inte hur mycket mat och sömn hon fått efter att ha fått "bo" i en veterinärbur, så det var väl en stor brist på det.
 
 
Idag är hon bättre! Stel och trött, men hon kunde gå nedför trappan ut rätt bra och har matlust. Jag håller tummarna för att det inte blir något mer, framförallt för hennes skull men också med tanke på kostnaderna - helt galet hur snabbt kostnaderna flög iväg på dessa tre dagar. Vi har nått vårt försäkringstak nu också så.. Håll dig frisk nu älskade lilla hund. Ska på återbesök på måndag för snabbsänka så vi får väl se då i det akuta läget i alla fall. Skulle det vara något kroniskt så vet jag inte vad vi gör.
 
 
Frukost hemma klockan 11 på fm, med skidor på tv och sol ute är ju mycket fint också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0