Klättrat

I helgen har vi som sagt haft finbesök i form av syster och Mange. Brunch, klättring, shopping, indisk restaurang, boule och sånt har vi pysslat med under dessa två dagar - och det har varit riiktigt bra.
 
Syster och "Greppet" klättrar ikapp
 
Klättringen var helt klart höjdpunken - för mig, och förmodligen för de andra också. Bror och Anna klättrar ju och får instruera/säkra och så, så vi var liksom i följe med dem. Vi åkte till klättercentret på Telefonplan på lördagsdagen och klättrade i några timmar. Riktigt stort klättercenter så det var aldrig någon väntetid på väggarna. Vi andra fyra turades om att klättra med Anna och brorsan som säkrade/höll koll typ..
 
Min tuur, på en högre vägg nu.. Vi testade på lite lättare och lägre väggar innan (till vänster i bild). Här körde jag bara uppför väggen, följde ingen led (dvs. då en bara använder pluppar av samma färg)
 
 
Bästa instruktörerna.
 
Det var svinkul! Och gjorde jätteont ibland (dum idé att styrketräna i fredags..) i fingrar och underarmar/biceps. Inte så lätt att använda armar och ben på rätt sätt i början - avlastning/styrka som bör vara på/komma från benen hamnade lätt som en spänning i armar - men det var faktiskt lätt att ignorera pga. peppen/adrenalinet. Jag har aldrig klättrat förut (ja, förutom på typ testväggar och lekplatser ni vet..) men har alltid varit klätterapa ute i naturen (en favvogrej när man var liten var ju att hitta skitbra klätterträd) så det var ju inte något helt obekant man utförde.
 
 
Jag har med åren blivit lite med "svindlig" och fått svårare att inte påverkas av höga höjder. Och efter första klättringen var man rätt skakig. Men det försvann nästan på en gång. Klart det var högt och lite läskigt när man kollade ner från högst uppifrån - men man gjorde knappt det utan kollade på plupparna, in i väggen eller uppåt liksom.
 
Jag följer de blå plupparna här (bland lila och grå i övrigt) - mycket bekväma att hålla i.
 
Säkrad och påväg upp igen.
 
Följer den vita leden här.. Kollar hur jag ska nå nästa vita plupp och komma förbi krönet..
 
Gick tyvärr inte så bra denna gång. Kom bara så långt som synes, det var för svårt/tungt.
Jag blev stående för länge och väldigt trött och svettig i händer, så jag ramlade av hela tiden..
 
Men nästa gång så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0