Women's health halvmarathon

God afton!
 
Tittar in för en snabb uppdatering angående ovanstående lopp som jag tog mig igenom idag. Har tänkt uppdatera här flera gånger, har massa foton från tex påsk som jag tänkt lägga upp, men neej. För lite tid för det.
 
Men loppet måste ju skrivas om. Det var första gången för denna halvmara för tjejer, helt nytt lopp, vilket gjorde att det bara var drygt 2000 deltagare. Men det var riktigt bra ordnat, korta köer, många och fräscha toaletter, rolig "gotte"påse, trevliga fuktionärer, många drickastationer under banan med lagom avstånd mellan och så vidare. Och just tack vare att det var färre deltagare var det sjukt bekvämt att springa då det aldrig blev trångt. De hade även satt in en sån himla bra grej; farthållare. Alltså personer som låg i en jämn fart med sikte på en viss sluttid, som man kunde hänga på för att själv slippa hålla koll. Bra för dem som har svårt att hålla just en jämn fart.
 
Start och mål var vid Sjöhistoriska. Enda (trista) bilden jag tog.
 
Det var strålande sol och helt galet varmt. Jag fick ta av mig min tunna löpjacka efter halva loppet som jag innan lopper frös i, plus hälla vatten på huvudet varje drickastopp. Min förhoppning och mitt mål har tidigare varit att komma in under 2 timmar, men i veckan har jag haft ont i halsen och känt mig halvdålig varje dag och så min urusla träningsform senaste månaderna på det - så frågan var om jag ens kunde köra. Men halsontet var borta imorse så jag tog mig ut för att åtminstone ta mig igenom det hela. Sprang två tredjedelar av loppet före "mina" farthållare (1:59), men sedan en bit efter.. Meeen klarade hela scheissen (21,1 km) på 1 timme, 57 minuter och 59 sekunder ändå! Och ganska jämnt i farten också! Är så förbaskat glad över att jag klarade det, och klarade mitt mål trots stekande sol och pollen och allt det andra. Mitt förmodligen bästa lopp - tror jag. Med tanke på distansen. Wopido. Ben och fötter smärtar lite lätt nu dock.........
 
 
Jaa, och vad händer nu? Vad ska jag träna till.. Det enda jag är anmäld till är midnattsloppet - vilket inte direkt är loppet där en kan göra någon persolig rekordtid ju. Lidingöloppet kändes tidgare givet, men jag är lite tveksam. Hmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0