Yogar igen

Jag har inte yogat sedan mitten av december (tror jag.. om det kanske inte var i början) och mina höfter, baksida ben och skuldror har blivit till sten, så stela de blivit. I alla fall jämfört med den balanserade (viktigt!) rörlighet som kroppen ändå haft sedan i somras typ.
 
I tisdags körde jag igenom "hip opening"-passet jag pratat om tidigare, i onsdags värmde jag upp innan morgonjoggen med "morning flow"-passet, och det var galet stelt. Tydligast märktes det i down dog, som en ju står i rätt ofta emellanåt, och som ju är typ grundställningen i yoga förutom bergspositionen; i tisdags kunde jag knappt ha raka ben trots att hälarna inte var i golvet (justerar alltså i benen.. så att rygg/skuldror/armar alltid står rätt och rumpan är upp - det är ju ändå en hund som sträcker på sig som en ska härma), i onsdags var jag bara snäppet mjukare, men idag var det myyycket bättre. Bättre än någonsin nästan.
 
Dessa tre videos blev dagens träning (förutom drygt två timmars pulsande i snön mitt ute i skogen med mina två miffon), och det får duga för denna lördag..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0