Regnig söndag

Regnet har ÖST ner hela dagen. Det blev en väldigt lång sovmorgon, men när jag äntligen gick ut med Leia för "morgon"promenad (hon kan ligga hur länge som helst om vi ligger kvar i sängen och hon också - såklart - får ligga där) efter 11 så regnade det horisontellt.. Ja, det är väl inte så kul att få en dusch i fejjan sådär så det blev inte jättelång promenad. När Björn senare skulle ta ut henne för en längre promenad spöregnade det galet mycket, både hennes "jacka" och Björns regnkläder droppade en lång stund efteråt upphängda i duschen. Jag fick lite dåligt samvete faktiskt.. men jag kan ju försvara mig med att jag kämpade med dammsugningen och sydde igen Leias kudde under tiden.

Pysslade med lite plugg i djurens kommunikation idag. Kom inte så långt, men jag fortsätter imorrn så får vi hoppas på att jag blir klar med denna veckas arbete. Vi har bland annat en vetenskaplig rapport att läsa om elefanter och deras kommunikation. Låter jättespännande tycker jag - elefanter är otroligt fascinerande, inte minst för deras  uppbyggnad av flocken; de har en matriark, deras fötter - de kan känna vibrationer i marken på väldigt långt håll och deras minne - de kan länge sörja en "älskad" flockmedlems död. Om det bara inte varit för att den är 21 sidor lång! Det är inte alls roligt att sitta och läsa en rapport som någon skrivit på vetenskapligt språk, med svåra ord, på engelska och ofta en massa statistik och uträkningar.. Men det har varit relativt enkla och intressanta artiklar hittills i kursen, så man kan ju hoppas på det.

Björn åker bort om några dagar och blir borta till söndag. Å, tråkigt, jag blir här själv utan bil - undrar vad jag och Leia ska hitta på? Har sagt åt syster att komma, men det verkar som att hon är upptagen? Jaja, får se hur det kommer att se ut.
Nu ska jag slänga mig i sängen med mina två hjärtan. God natt.

Kommentarer
Postat av: Monka

upptagen är jag ju inte, bara fattig! skickade sms tidigare idag dårå. hoppas du klarar dig <3 (om du inte vill sponsra en tur och retur såklart ;>)

2009-11-23 @ 18:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0