Tisdag - VÅR

Hej hej.

Tänkte att jag måste skriva en liten uppdatering..
De senaste två gångerna Leia varit ensam har det nog gått bättre än tidigare. Hon har i alla fall inte stökat lika mycket. Fast igår hade hon dragit ner ett par jackor från galgarna och tuggat ett par bett på galgarna. Känns sådär.. Jag hoppas att det var för att hennes jacka också hängde där, den har hon alltid varit på och "duttat" med nosen på. Vår lilla duttfia - hon är verkligen på och trycker med nosen på allt. Som att hon måste känna doften av det extra mycket.
Hon har nästan slutat löpa nu i alla fall och det är otroligt skönt. Vi har äntligen helt rena lakan i sängen och idag ska jag skura golvet från alla kvarvarande fläckar. Det kanske låter lite ofräscht, men ärligt talat har jag svårt att se saker som kommer från min hund som ofräscha. Helt allvarligt tycker jag nog att ingenting är ofräscht med henne. Många verkar tycka att hundar exempelvis luktar illa, och ja visst, de luktar ju - men det är ju en helt ren lukt, de luktar som de ska! Leia luktar iaf hur gott som helst. Man kan ju i så fall vända på det - hur luktar vi människor? Förmodligen apa (he he..) med allt snusk vi äter.

Vilken skillnad det är nu när solen strålar varje dag. Man känner verkligen att man vaknar till liv, vilket också märks utomhus på al. Så förutom skola, som både jag och Björn försöker köra på ordentligt med, och diverse "nödvändiga" saker man gör här i livet, så försöker vi vara ute så mycket som möjligt. Här kommer lite foton från de senaste dagarna:


Vi åkte ut till Segerstad (naturreservatet) för att kika litegranna:



















Jag testade negativfunktionen på mobilen.. det blev ett rätt intressant resultat
:



 

 

Ett par bilder från promenaden för ett par timmar sen (när vi kommit in i skogen körde Leia sitt numera obligatoriska vårrus då hon spinger och hoppar som en tok med svansen instucken mellan benen):

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0